Keresés a webhelyen




Szolgáltatásaink

Bezár Bérlet

Bezár Telepítés

Bezár Értékesítés

Bezár Garancia

Bezár Fenntartás

Bezár Társvállakozásunk

Termékeink

Bezár Panasonic telefonközpont

Bezár Aastra (Ericsson)

Bezár Alcatel-Lucent

Bezár 3CX VOIP telefonközpont

Bezár VoIP telefonközpont

Bezár Alközpont kiegészítők

Bezár Hálózatok

Bezár Használt berendezések

Bezár Biztonság technika

Bezár Videó megoldások

Fogalomtár
arrowright.gif Telefonközpont

arrowright.gif ISDN

arrowright.gif IP, VoIP

arrowright.gif UTP, FTP

Szavazás
Érdekelné-e önt, a video e-mail, video konferencia, video streaming hardveres beruházás nélkül?
 
Igen, használom is
Igen, szándékozom használni
Igen, de egyenlőre nem szeretném használni
Nem, de érdekelne
Nem, nem is érdekel
Eredmények
Hírlevél
Ha híreket kíván kapni erről a webhelyről, fontolja meg a feliratkozást a hírlevélre.
Feliratkozás
Leiratkozás
7 Megrendelő
INFO
studio2001 Üzleti Kommunikációs Rendszerház
right.gif Kapcsolat
right.gif Cégünkről
right.gif Referenciáink
minus.gif ISO minőségbiztosítás
right.gif Minőségpolitika
right.gif Tanusítvány
right.gif ISO 9001:2001

Információ, ajánlatkérés:

right.gif info_kukac_studio2001.hu levél

Tel:+36(1)470-2040

Fax:+36(1)470-2041

!

!
Számláló

 243187 látogató

 1 jelenlegi látogató

Telefonközpont

Telefonközpont


right.gif  Letölthető PDF formátumban 
 
 
 
  Egy önálló irodával rendelkező cégnél – legyen az bármilyen kicsi is – inkább előbb, mint utóbb felmerül az igény arra, hogy a munkatársak egymástól függetlenül tudják a telefonhívásaikat bonyolítani, mindegyiküknek legyen külön vonallal rendelkező telefonkészüléke. Ha kevesen dolgoznak is az irodában, akkor sem célravezető a mindenkinek saját fővonalat megoldás, mivel így egymás között nem tudják a hívásokat átadni, és nem lehet egy központi számunk sem, amiről bizonyos szempontok szerint a bejövő hívásokat eloszthatjuk.
  Ezen alapvető (és még számtalan más) igény kielégítésére hozták létre a telefonközpontot, koncentrátort, idegen kifejezéssel a PBX-et (Public Branch Exchange).
Az automata telefonközpontok kezdetben mechanikusan, jelfogók segítségével, majd később elektronikusan működtek, napjainkban – mint szinte minden – digitálisan elven dolgoznak. A digitális jelfeldolgozás valamint a magán és nyilvános informatikai hálózatok fejlődésének köszönhetően nem kizárt az újabb generációváltás a telefóniában.
  A mára már teljesen digitális elven működő telefonközpontok a bérelt vagy nyilvános adathálózatokon keresztül (VoIP) is kapcsolódnak a külvilággal illetve saját mellékállomásaikkal. Újabb tendencia, és a régebbi, tradicionális gyártók kihívójaként jelentek meg a szoftver alapú telefonközpont megoldások, melyek a hagyományos értelemben vett alközpont funkciók kisebb nagyobb részét számítógépen futtatott alkalmazásokkal valósítják meg. Amennyiben rendelkezünk valamilyen analóg vagy ISDN vonallal, illetve költségeink csökkentése végett GSM adaptert üzemeltetünk, ezeknek a szoftveres telefonközpontba való integrálásához szintén hardver elemeket, u.n. gateway-eket kell telepíteni. A faxok hagyományos módon való fogadása szintén hardver eszközt, ATA-t (Analogue Terminal Adapter) igényel. Ezen szoftveres alközpontok rohamos fejlődésük ellenére üzembiztonságban (kinek nem önállósította még magát a windows-a?) és hangminőségben (késleltetés, visszhang) messze elmaradnak a hagyományos vetélytársak mögött.
  A kétféle út, a célhardver és a szoftver alapú megvalósítás jelenleg konkurensek, de a jövőben valószínűleg valamilyen kohézió eredménye fog győzedelmeskedni.
Itt kell megemlíteni még a mobil megoldásokat is. Egyikük a GSM hálózatokra épülő virtuális alközponti szolgáltatások, melyek elterjedtsége nagyon alacsony annak ellenére, hogy a magyar piacon hozzávetőlegesen már 5 év óta elérhető. A másik irány az egyre szélesebb körben hozzáférhető nyilvános Wireless hálózatokon kommunikáló VoIP megoldások, melyek még csak kísérleti stádiumban vannak.
Az telefonközpont kiválasztásnál meghatározandó és figyelembeveendő paraméterek:
  • Bejövő vonalak száma, típusa (analóg, ISDN, VoIP, GSM), terheltsége, esetleges bővítése,
    Szükséges mellékállomások száma, azok szolgáltatási szintjei (célszerű 2-3 szintet meghatározni),
  • A telefonközpont jövőbeni esetleges bővíthetősége,
  • Lokális vagy esetleg többtelephelyes működés,
  • Mobilitási kérdések, mobil mellékek, házon belüli DECT rendszer,
  • Nyújtott szolgáltatások elegendőek és arányosak-e az igényelt szinttel, nem veszünk-e felesleges és drága szolgáltatásokat,
  • Elterjedtség, választék telepítőkben és támogatásban,
  • Referenciák.



Létrehozás dátuma: 2008/05/07 @ 15:31
Utolsó frissítés: 2011/06/01 @ 16:00
Kategória:
Az oldal megtekintve: 4638 alkalommal


Előnézet Előnézet     Lap nyomtatása Lap nyomtatása

Partnereink

Panasonicaastra-logo.jpgAlcatel-Lucent3CX IP PBX avaya-logo.jpg

lábléc info

st2001_5.gif

H 1161 Budapest, Rigó u. 40

Telefon: +36 (1) 470-2040

Fax: +36 (1) 470-2041

E-mail: info@studio2001.hu

 

 

Fórum

^ Lap tetejére ^